Apa Kelebihan ESP Shaklee Berbanding Susu Soya Lain

Salam 1Malaysia uolss.. Hari ini saya nak kongsikan sebab-sebab kenapa saya memilih ESP Shaklee dan bukan susu soya jenama lain. 

1. H.A.L.A.L

ESP Shaklee telah disahkan HALAL oleh Islamic Services of America (ISA). ISA merupakan badan antarabangsa yang diiktiraf oleh JAKIM. 

SIJIL HALAL SHAKLEE 2014

2. Merupakan soy protein isolate

Soy protein juga mempunyai banyak kategori, antaranya soy protein concentrate, textured soy protein dan soy protein isolate.

 Apakah beza antara 3 jenis soy protein ini?

  • Soy protein concentrate 
protein soya yang diasingkan dari bahan larut air dan lemak dari serbuk kacang soya. Kandungan protein dalam soy protein concentrate dalam 65% dan ia masih ada rasa soya kerana karbohidrat di dalamnya masih ada.

  • Soy protein isolate 
soy protein concentrate yang diasingkan karbohidrat daripadanya, menjadikan ia adalah protin soya paling ‘pure’ dengan kandungan protein lebih kurang 90%.

  • Textured soy protein 
tepung protein soya yang melalui proses extrusion yang mana menjadikan teksturnya menjadi padat dan kasar.

Perbezaan proses yang dijalankan ke atas soya-soya ini memberi seribu perbezaan terhadap kesan-kesan langsung dan kesan sampingannya. Malah, soy protein isolate juga dihasilkan dengan proses berbeza yang turut memberi kesan kepada khasiat dan kandungan phytonutrien dalam soya tersebut.

Antara proses-proses yang mengurangkan khasiat malah memberi kesan buruk terhadap soy protein isolate ialah:

  1. Diproses dengan suhu tinggi
  2. Pengasingan dibuat dengan menggunakan alkohol
  3. Penggunaan bahan kimia

ESP Shaklee dicuci dengan air & bukannya alkohol untuk mengekalkan isoflavones genistein & daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

3. Diperbuat daripada non-GMO soya

Kacang soya yang digunakan Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-genetically modified organism) & diproses pada suhu yang rendah

4. Kandungan glisemik yang rendah

Mempunyai kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39,menjadikan ia sangat sesuai untuk pesakit kencing manis (G.I yang rendah memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan)

5. Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program (IPP)

IPP ini memastikan kacang soya bebas daripada perubahan genetik,daripada benih sehingga kepada pengeluarannya

6. Menjalani ujian klinikal yang komprehensif

ESP Shaklee diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat intensif & komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan

7. Mengandungi 9 asid amino perlu

Badan memerlukan kesemua 9 asid amino ini untuk menghasilkan hormon,jus penghadaman,antibodi & enzim. Jika salah satu tiada, banyak fungsi badan yang penting akan terhenti.

8. Rasanya yang sedap

ESP merupakan susu soya pertama yang saya rasa sedap. Saya pernah menggunakan susu soya jenama lain, tetapi ESP Shaklee yang paling sedap & boleh telan oleh tekak saya. Hihihi..






Anda berminat nak cuba ESP Shaklee? Klik "Order Now" atau hubungi saya di 017-5478807.




Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:










Dayang Ruqayyah bt Abang Jamari (Pengedar Shaklee Klang)
♥ sms/whatsApp: 017-5478807
♥ Emel : vada_beckham23@yahoo.com.sg


♥ COD : Klang area only


1 comments:

zainul said...

kelebihan utama esp shaklee ni ialah pada Non-GMO nye. tak ramai yg tahu apa maksud non-GMO ni. genetik yg diubahsuai mcm bende pelik2, anggur/tembikai/jambu batu takde bijik. sbb dh susah nak tanam ikut natural & demand org sekarang nak yg senang2 aje, makin hari makin banyak benda2 yg kita makan ni diubah suai genetiknya.

ESP ini sgt natural, takde main ubah2 genetik. 100% soya. sebab tu betul2 berkesan & tiada kesan sampingan

Post a Comment