10 SOALAN POPULAR MENGENAI ESP SHAKLEE

Salam 1Malaysia pembaca blog Mommafiyya :) Bersempena dengan promosi ESP pada bulan Oktober ini, saya ingin berkongsi 10 soalan popular atau frequently asked question (FAQ) mengenai ESP Shaklee ini.

1. ESP Shaklee ini untuk orang yang menyusukan anak je ke?

Hadoi.... Ini memang soalan yang selalu gila orang tanya. Jawapannya tidak ye kawan-kawan. Semua orang boleh minum ESP Shaklee ini. Baik lelaki mahupun perempuan. Banyak khasiat ESP Shaklee ini & bukan sahaja sebagai milkbooster untuk ibu yang menyusukan anak. Korang boleh baca Kebaikan ESP Shaklee di link ini ya.

2. ESP Shaklee ini HALAL ke tak?

HALAL ye kawan-kawan. Produk Shaklee Malaysia mendapat sijil halal daripada ISLAMIC SERVICES OF AMERICA (ISA). ISA merupakan badan yang diiktiraf oleh JAKIM. So, kita tidak payah ragu-ragu lagi dengan status kehalalan ESP Shaklee ya.

Sijil Halal Shaklee

3. ESP Shaklee bahaya tak?

Nak bahaya kenapanya.. ESP Shaklee ini dihasilkan daripada kacang soya non-GMO. GMO bermaksud 'genetically modified organism'. ESP adalah non-GMO. So, uolss semua janganlah risau pasal bahaya ke tak ESP Shaklee ni.

4. Berapa harga ESP Shaklee ni?

RM150 untuk harga retail. Harga ahli lebih murah. So, saya nasihatkan uolss jadi je la ahli Shaklee ni untuk dapat harga murah. Senang sebab korang tak payah la menyusahkan diri mesej 5-10 distributor Shaklee ni untuk dapat harga ahli. 

5. Dekat mana nak beli ESP Shaklee ni?

Korang boleh beli daripada Shaklee Independent Distributor (SID) di seluruh Malaysia termasuk la saya. Hihi. Kalau ahli boleh beli online atau pergi sahaja HQ atau branch Shaklee. HQ & Branch Shaklee

6. Apa rasa ESP Shaklee ni?

Daripada pengalaman saya, kalau bancuh ESP + air suam memang rasa soya tapi sedikit payau. Paling sedap kalau bancuh dengan susu rendah lemak atau full cream. Memang berlemak gila. 

7. Apa pantang larang bila minum ESP Shaklee?

ESP Shaklee tidak boleh dibancuh dengan air panas kerana ianya akan menghancurkan protein di dalam ESP tersebut. Seeloknya bancuh dengan air suam atau sejuk. ESP juga tidak digalakkan untuk dibancuh dengan kopi atau teh. Kadar pengambilan air pula adalah minimum 2 liter setiap hari ya.

8. ESP Shaklee ini boleh tahan berapa lama?

Boleh tahan sebulan jika konsisten mengambil 3 sudu besar sehari. Kalau tak konsisten, dalam 2 bulan boleh tahan.

9. Siapa yang tidak boleh minum ESP Shaklee?

Mereka yang mempunyai alergik terhadap soya. Ada juga mengatakan orang yang mempunyai thyroid tidak sesuai untuk minum ESP. Tetapi ada juga yang mempunyai thyroid tidak mengalami apa-apa masalh bila minum ESP. So, kena cuba dulu baru kita tahu kita sesuai ke tidak dengan ESP Shaklee.

10. ESP Shaklee ini sesuai tak untuk orang yang ada kencing manis?

Sesuai kerana ESP Shaklee mempunyai nilai glisemik indeks (G.I) yang rendah iaitu 39.



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:










Dayang Ruqayyah bt Abang Jamari (Pengedar Shaklee Klang)
♥ sms/whatsApp: 017-5478807
♥ Emel : vada_beckham23@yahoo.com.sg

♥ COD : Klang area only

0 comments:

Post a Comment