Set Kesihatan Wanita Shaklee: Membantu Wanita Menghadapi Masalah Menopaus

Fasa menopaus merupakan transisi semula jadi yang dialami oleh setiap wanita seirng peningkatan usia. Definisi menopaus yang tepat adalah 12 bulan selepas haidnya terhenti & purata usia normal wanita melalui fasa ini adalah pada 50-51 tahun. 

Simptom Menopaus:
  1. Hot flushes - rasa panas & rimas dimana ia merupakan simptom yang paling lazim berlaku. 
  2. Sukar tidur malam - kesukaran tidur mungkin disebabkan rasa panas,berpeluh kerungsingan & ketidakselesaan yang berpunca dari menopaus. 
  3. Urogenital simptom - pesakit mengalami infeksi urin & prolaps (rahim kendur). Prolaps boleh menimbulkan pelbagai masalah & ketidakselesaan kerana setiap kali berdiri,meneran atau batuk, rahimnya terkeluar & membuatkan dia mengalami masalah tidak mampu mengawal pengeluaran air kencing.
  4. Gangguan psikologi - mengalami mood swings/emosi yang berubah-ubah




Kesan menopaus yang tidak dirawat:

  1. Osteoporosis - tulang yang lemah menjadi lebih berisiko untuk mengalami patah tulang kecil (small bone fracture). Gejala lain adalah sakit pada punggung,kehilangan gigi,postur badan yang membongkok & sakit di bahagian tulang
  2. Sakit jantung - tahap estrogen dalam tubuh akan berkurangan ketika menopaus & tahap perlindungan untuk sakit jantung turut berkurangan. 
  3. Alzheimer - menopaus yang tidak dirawat dalam masa yang lama boleh memicu kepada alzheimer. Mereka digalakkan mengaktifkan otak dengan membaca,bermain catur & sebagainya.
  4. Urin inkontinen - tidak mampu mengawal pembuangan air kencing
  5. Penyakit kulit - kulit menjadi kering kerana epidermis menjadi nipis. Kulit juga menjadi tipis,mengendur & kehilangan keanjalannya
  6. Keletihan & gangguan mental - gangguan mental kerap terjadi kepada pesakit yang tidak menerima rawatan akibat masalah kemurungan

Dalam meringankan gejala menopaus, terapi pengganti hormon (HRT) cukup popular tetapi ia dikatakan meningkatkan risiko mendapat kanser payudara & rahim. 

Oleh itu, Shaklee menawarkan Set Kesihatan Wanita yang hebat yang terdiri daripada Omega Guard,Ostematrix & juga GLA Complex untuk memenuhi keperluan wanita pada semua peringkat kehidupannya.

set kesihatan wanita shaklee
Set Kesihatan Wanita

Kebaikan Set Kesihatan Wanita Shaklee:

  • membantu melegakan simptom senggugut & menopause
  • menggalakkan kulit yang cantik
  • menggalakkan tulang yang kuat
  • membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
  • melegakan sakit-sakit sendi


Sumber: iSihat


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:










Dayang Ruqayyah bt Abang Jamari
 sms/whatsApp: 017-5478807
 Emel : vada_beckham23@yahoo.com.sg







0 comments:

Post a Comment