Omega Guard & Lecithin Shaklee: Membakar Lemak & Kolesterol Dengan Lebih Berkesan

Set Kurus Kombo Shaklee


Salam semua pembaca setia blog Mommafiyya! Sempena dengan promosi Omega Guard Shaklee yang bakal berakhir pada 31 Disember 2013, saya ingin bercerita tentang Set Kurus Kombo terhebat yang terdiri daripada Omega Guard & Lecithin. Sesiapa yang nak pecah & bakar lemak secara terhebat boleh cuba Set Kurus Kombo ini ye :) Yok baca!


Kolesterol tidak boleh dilihat dengan mata kasar kerana ia berada dalam saluran darah. sebaik-baiknya kandungan kolesterol dalam badan seseorang dewasa itu perlu di bawah 5.2 mmol/L. Kolesterol pula terbahagi kepada dua iaitu kolesterol jahat yang merujuk kepada LDL dan kolesterol baik pula HDL. LDL akan membuatkan pembuluh darah tersumbat manakala HDL akan membawa kolesterol ke pembuluh darah untuk dibawa ke hati dan seterusnya akan dikeluarkan dari tubuh.


Oleh yang demikian, seseorang itu perlu menjaga tahap kolesterol di dalam darah supaya berada keadaan terkawal. Ini penting kerana kolesterol tinggi akan menyebabkan seseorang itu diserang penyakit jantung atau strok. Justeru itu, Shaklee telah memperkenalkan Omega Guard & Lecithin untuk membakar & mengurangkan kadar kolesterol & lemak di dalam badan anda. 


Omega Guard Shaklee terdiri daripada asid lemak Omega-3 yang bertindak dengan hormon termasuk hormon leptin yang berkaitan dengan rasa lapar. Kajian menunjukkan pengambilan asid lemak Omega-3 membantu menjadikan tubuh kita ‘mesin pembakar lemak’. Selain itu, omega-3 juga mengurangkan kadar lemak trigliserida dan meningkatkan kadar HDL (kolesterol baik) di dalam badan. 

Kebaikan Utama Omega Guard Shaklee:


1. Mengurangkankan kolesterol

2. Membantu mengurangkan risiko sakit jantung

3. Mengurangkan radang sendi

4. Mengurangkan tekanan darah

5. Menggalakkkan pertumbuhan mental untuk dewasa dan kanak-kanak

6. Meningkatkan daya ingatan dan keupayaan pembelajaran
7. Mengurangkan risiko kanser payudara,prostat dan usus
8. Menguatkan sistem imun & menyihatkan paru-paru (memperbaiki penyakit lelah/asma)

Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya organik yang non-GMO (genetically modified organism). Setiap kapsul megandungi 530mg lecithin termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh menghasilkan acetyl-kolin,inositol,fosforus dan lemak tak tepu. Lecithin Shaklee kaya dengan "polyunsaturated fat", dimana ia juga meningkatkan kadar HDL & menurunkan kadar LDL (kolesterol jahat) di dalam badan. Lecithin Shaklee juga dikenali sebagai "pemgemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan "melekat pada lemak". Ianya bermakna Lecithin menyebabkan lemak itu terapung dalam darah dan mencegah lemak dari melekat pada dinding membran. 

Tindakan Lecithin Shaklee terhadap lemak



Kebaikan utama Lecithin Shaklee:

  1. Membantu tubuh menyerap vitamin yang larut lemak seperti A,D,E,K
  2. Melindungi hati --> menghalang enapan lemak dihati,sirosis hati dan hati berlemak
  3. Pemecahan lemak dan kolesterol --> lecithin bertindak sebagai pembersih salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi lemak,kolesterol dan trigliserida di dalam tubuh
  4. Pelangsingan --> pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang
  5. Mencantikkan otot dan kulit --> membentuk membran sel,melembapkan dan menghaluskan untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan


Testimoni Omega Guard + Lecithin Shaklee:





Apa tunggu lagi? Jom cepat dapatkan Omega Guard Shaklee sementara promosi (Buy 6 Free 1) masih berlangsung & juga Lecithin Shaklee!


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:










Dayang Ruqayyah bt Abang Jamari
 sms/whatsApp: 017-5478807
 Emel : vada_beckham23@yahoo.com.sg
 COD : Klang area

1 comments:

Jazilah Ilyas said...

sangat betul. omega itself sangat bagus dalam membakar lemak..kalo ambik sekali ngan lecithin mmg cepat penurunannya :)

Post a Comment