3 PERSOALAN TENTANG SAYA DAN SHAKLEE

Assalamualaikum & salam sejahtera kepada semua pembaca blog Mommafiyya. Entry kali ini lain sikit daripada entry yang lain. Entry kali ini saya ingin merungkaikan 3 persoalan tentang saya dan Shaklee. 3 persoalan tersebut adalah:
  1. Why am i doing it?
  2. What the results might be?
  3. Will i be successful?
Persoalan 1:

Saya buat Shaklee ini asalnya mahu cuba-cuba buat bisness je. Tapi bila dapat bonus Shaklee RMXXXX pada bulan ke-3 saya join, saya terus tekad untuk berbisness Shaklee. Saya berbisness Shaklee ni pada awalnya untuk membantu para ibu supaya mereka dapat menyusukan anak mereka secara eksklusif dengan susu ibu sahaja memandangkan saya sendiri telah berjaya menyempurnakan 'exclusive breastfeeding' selama 6 bulan dengan menggunakan Set 3M Shaklee. Selepas itu saya mendapati bahawa hasil pendapatan sampingan saya ini membolehkan saya untuk bersedekah dengan lebih kerap, memberi elaun tambahan untuk mak saya & mengurangkan beban suami saya untuk bayar hutang rumah. Selain itu, saya juga dapat menambah nilai di dalam hidup orang lain seperti memberi mereka konsultasi tentang masalah kesihatan yang mereka hadapi & juga dapat membantu para ibu khususnya yang mahu menjana pendapatan sampingan dengan berbisness Shaklee. :)

Persoalan 2:

Bila dah berbisness ni kita memang mengharapkan bonus & keuntungan yang bakal kita capai hasil penat lelah kita. Shaklee ini ialah MLM tetapi ianya bissness kita SENDIRI & BUKAN BISSNESS UPLINE KITA. Kalau kita rajin berniaga, hasilnya bonus kita akan tinggi & kita akan naik rank. Kalau kita malas hasilnya adalah sebaliknya. Saya berniaga Shaklee ni 100% online through FB & Blog. Kalau kita rajin update blog & FB, insyaallah business kita akan maju. Tidak lupa juga AMALAN ROHANI. Kena selalu buat solat dhuha, solat tahajjud, solat taubat, zikir, istighfar & juga solat wajib 5 waktu tu jangan lah sesekali tinggal. 

Persoalan 3:

Saya yakin saya boleh berjaya dengan  Shaklee & dapat jadi Master Jun 2016 dengan pendapatan 6-7 angka sebulan. Bila bonus Shaklee saya sudah melebihi gaji saya sekarang ni, saya mahu menjadi WAHM (Working At Home Mom) as soon as possible. Saya yakin jika saya rajin & amalan rohani juga mantap & meletops, saya boleh jadi Master lebih awal daripada target saya. 


Jadi bagi sesiapa di antara anda semua yang mahu mengubah hidup anda & ingin menjana pendapatan sehingga 6-7 angka, marilah sertai Shaklee. Insyaallah anda akan berjaya jika anda berusaha sungguh-sungguh, komited & mempunyai amalan rohani yang mantap. :)

Dari kiri: Saya, Mommy Mazni (Sr. Supervisor), Nanny Lydzar (Key Coordinator), Moyang Lyna (Master)



Jikalau anda berminat untuk menjadi sebahagian Team Mommafiyya, boleh hubungi saya di:










Dayang Ruqayyah bt Abang Jamari
 sms/whatsApp: 017-5478807
 Emel : vada_beckham23@yahoo.com.sg

0 comments:

Post a Comment