Ostematrix Shaklee : Mengatasi Masalah Sakit Pinggang Ketika Hamil



Pengalaman ketika hamil memang banyak cerita suka dan dukanya. Antara sakit popular yang dialami oleh ibu hamil terutama di akhir kehamilan adalah sakit pinggang. Apabila sudah duduk atau berbaring, sukar bagi ibu hendak bangun kerana rasa sakit di bahagian pinggang. Antara faktor yang menyebabkan ibu mengalami sakit pinggang adalah: 


1. Meningkatnya hormon selama kehamilan membuat sendi anda tidak stabil sehingga kawasasn pelvik mengembang mengikut tumbesaran bayi.

2. Kenaikan berat badan mencapai 11-15 kilogram sepanjang kehamilan yang biasanya rasa sakitnya menjalar hingga sekeliling perut.

3. Perubahan bentuk badan ketika mengandung yang semakin membesar sehingga mengubah kestabilan diri anda.

Sebelum rasa sakit pada pinggang akan mengganggu keselesaan sepanjang kehamilan, anda perlu mengambil langkah pencegahan awal. Berikut beberapa tip mencegah rasa sakit pada pinggang ketika hamil:


* Sebaik disahkan mengandung, tukar kasut anda. Pakai kasut tanpa tumit yang direka khas untuk ibu mengandung. Ia dapat mengurangkan masalah ketegangan pada tulang.

* Elakkan daripada duduk dengan posisi yang sama dalam waktu yang lama.

* Tidurlah dalam posisi mengiring dengan bantal di antara kedua kaki anda jika sakit pinggang juga dirasakan ketika tidur.

* Pada trimester kedua anda boleh meletakkan bantal di bawah perut. Ini akan membuat anda berasa lebih selesa.

* Gunakan tali pinggang khusus ibu hamil yang membantu menyokong perut dan mengurangkan rasa sakit pada pinggang.

* Jika rasa tegang atau kram menyerang otot anda, gunakan ais batu atau atau air hangat yang di masukan dalam kantung kompres untuk menuam pinggang otot anda setidaknya selama 10 hingga 15 minit.

* Biasakan berjalan kaki paling tidak 20-30 minit setiap hari.

* Perhatikan postur tubuh anda, jangan terlalu membungkuk atau tegak.

* Hindari mengangkat benda berat atau menggendong anak

Lagi satu cara untuk kurangkan sakit pinggang adalah dengan mengambil Ostematrix Shaklee. Ostematrix Shaklee membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.

ostematrix shaklee
Ostematrix Shaklee

Saya sendiri telah mencubanya. Memang best! Badan rasa segar & tak lenguh bila bangun pagi. Hanya 4 biji sehari. Kesannya memang tiptop!! Jom tengok testimoni mereka yang dah mengambil Ostematrix Shaklee ini:

testimoni ostematrix shaklee


Apa tunggu lagi? Jom dapatkan Ostematrix Shaklee untuk hilangkan sakit pinggang anda. Rugi tau tak cuba. :)



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:










Dayang Ruqayyah bt Abang Jamari
 sms/whatsApp: 017-5478807
 Emel : vada_beckham23@yahoo.com.sg

0 comments:

Post a Comment