Set Kesuburan Lelaki dan Wanita Shaklee

Masalah ketidaksuburan bukanlah masalah biasa lagi apabila 10 peratus daripada setiap populasi negara menghadapinya. Setiap 10 pasangan yang sudah berkahwin, satu pasangan pasti mengalami masalah ketidaksuburan.



Namun, masyarakat sering menuding jari kepada wanita atau isteri apabila memperkatakan soal kemandulan atau penyebab tiada zuriat walhal peratus punca ketidaksuburan lelaki dan perempuan adalah sama banyak. Dalam lima pasangan yang mempunyai masalah ketidaksuburan, dua daripadanya berpunca daripada perempuan, dua daripada lelaki manakala satu lagi merupakan gabungan lelaki dan wanita.

“Pasangan yang tidak mempunyai anak setelah setahun berkahwin ataupun enam bulan bagi yang berusia 35 tahun ke atas perlu merujuk pada doktor. “Pakar sakit puan akan memeriksa wanita dan lelaki pula akan dihantar kepada pakar urologi. Ada masalah ketidaksuburan yang boleh dirawat tetapi semakin sukar jika lambat diambil tindakan kerana faktor usia wanita. Kira-kira 40 peratus sahaja masalah kesuburan lelaki yang boleh dirawat.

Untuk mengatasi masalah tersebut, Shaklee menawarkan Set Kesuburan Lelaki dan Wanita yang terdiri daripada:


SET KESUBURAN LELAKI & WANITA


Set Kesuburan Lelaki:
  1. Zinc complex
  2. Vitamin E
  3. Vitamin C
  4. Vita-Lea
Set Kesuburan Wanita:
  1. GLA Complex
  2. B Complex
  3. Vitamin C
  4. Vita-Lea
  5. Alfalfa Complex

Mari kita lihat fungsi suplemen-suplemen diatas:

  1. Zinc Complex
  • zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain
  • defisiensi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat,impoten,perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel,kiraan sperma yang rendah,kemerosotan fungsi seksual,penuaan pra-matang dan rambut gugur
  • zinc melindungi kesihatan prostat,memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly (prostate enlargement) dan keadaan kerap kencing. 
  • pengambilan zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki,impoten, meninggikan kiraan sperma.

   2.  Vitamin E
  • vitamin E yang paling lengkap di pasaran dan mengandungi 10mg Selenium semulajadi yang membantu tubuh menyerap vitamin E,memelihara membran sel,sel darah merah dan tisu-tisu otot
  • "Selenium contains antioxidants that help in sperm formation and increases the sperm’s mobility, giving it the ability to swim and fertilize the ova. Adequate levels of selenium in men, therefore, improve the sperm’s chances of fertilizing the egg" (Livestrong.com)
  • vitamin E mempertingkatkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600-800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka
  • ia juga meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih

    3.  Vitamin C
  • menurut American Dietetic Association, kekurangan vitamin C boleh menyebebkan sperma berkumpul (clump together)
  • vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kualiti sel sperma. Sperma yang tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah untuk bersenyawa dgn ovum.

   4.  Vita-Lea
  • mengandungi 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh badan seorang dewasa. 
  • pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Jadi, suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatn diri dengan mengambil multivitamin ini.

   5.  GLA Complex
  • GLA (gamma-linolenic acid) Shaklee diekstrak dari borage 
  • GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti mood swing,retensi air,senggugut dan sakit payudara
  • GLA juga memastikan kitaran haid teratur
  • GLA membantu dalam penghasilan lendir serviks yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub fallopio untuk bersenyawa dengan sel ovum.Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub fallopio sehingga 5 hari. 

   6.  B-Complex

  • Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg)
  • Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.

   7.  Alfalfa Complex
  • diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), 
  • Alfalfa juga membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). 
  • ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS.



PERINGATAN:
Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. Taraf kesihatan anda suami isteri turut menjadi faktor utama kesuburan, dan pastinya rezeki ini datang dari Allah Yang Maha Esa! TIADA JAMINAN anda akan terus mengandung selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini.




Sumber: Utusan Malaysia

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:

Dayang Ruqayyah bt Abang Jamari
 sms/whatsApp: 017-5478807
 Emel : vada_beckham23@yahoo.com.sg

4 comments:

Anonymous said...

salam..set kesuburn lelaki brapa harga..

Unknown said...

Wsalam.. set lelaki harga retail rm309. Kalo nk bajet blh amik zinc & vita E (rm182.75). Nak harga istimewa blh sms/ whatsapp sy di 017-5478807. :)

Anonymous said...

hello..berapa kos kalo pos ke sabah set kesuburan ni?

Unknown said...

Hai.. kos pos ke sabah & sarawak ialah rm20. :)

Post a Comment